Kada sam bio dete, svuda sam išao skejtom. Da budem iskren, nisam bio sjajan. Mogao sam bez problema da vozim, s vremena na vreme izvedem neki trik, ali uglavnom sam koristio skejt kao prevozno sredstvo. Vremenom sam skejt zamenio biciklom, a sada je električni skuter moje glavno prevozno sredstvo.

Pre nekoliko godina dok sam hodao ulicom momak na longbordu je prošao pored mene. Isprva, nisam primetio ništa neobično, ali ubrzo sam shvatio da se momak nije odgurnuo nogom nijednom. A još je čudnije postalo kada sam ga video jedno kilometer dalje kako se opušteno vozi – UZBRDO. Nakon tog dana sve što sam hteo je da se dočepam jednog od tih bordova na električni pogon.

Električni longbordovi – Top 6 u 2019.

Boosted Board Stealthevolve skateboard gtxRide1Up Maple Drop-Thruthinnest electric longboardmeepo v2backfire galaxy g2
ImeBoosted Board StealthEvolve Bamboo GTX Street
Ride1Up Maple Drop-ThruTeamGee H5Meepo V2Backfire G2S
Snaga2100W3000W760W800W600W
Brzina38 km/h42 km/h43 km/h35 km/h46 km/h38 km/h
Domet22 km50 km30 km18 km18 km19.5 km
Težina7.7 kg8.8 kg8.1 kg6.6 kg7.2 kg6.6 kg
Ocena5.05.04.84.84.74.7

Boosted Stealth

Svako ko se bar malo razume u električne longbordove zna da je Boosted Board marka o kojoj se najviše priča. Boosted Board Stealth je najnoviji longboard ovog proizvođača sa snagom motora od 2100W, koji dostiže brzinu od 38 km/h i sa lakoćom se penje uz nagib od 25%. Boosted je zadržao svoj originalni dizajn još od prve generacije, konstantno ga unapređujući popravljanjem manjih nedostataka da bi učinili vožnju udobnijom, bezbednijom i učinili svoj proizvod dugotrajnijim. Stealth je opremljen poboljšanim osovinama, i specijalno napravljanim Boosted točkovima. Zahvaljujući unapređenjima upravljanje je bolje, a bord bolje leži pri karvingu, ček i pri većim brzinama.

Nema više daske od bambusa, jer je zamenjena daskom od kompozitnih materijala koji je manje gustine i lakši od bambusa, sa sličnim performansama i fleksibilnošću. Ovo odaje utisak da su stopala povezana sa podlogom, i tako pojačava intuitivnost upravljanja. Boosted Stealth ima sve što bi sjajan električni longboard trebalo da ima – sposoban je da ide brzo, odlično koči, upravljivost je sjajna u slučaju da treba da brzo izbegnete nezgodu i ima sasvim solidan domet.

Boosted Stealth

Evolve Bamboo GTX

Kada je reč o performansama, Evolve se uvek trudi da podigne lestvicu. To je razlog što su odlučili da iskombinuju upravljivost i fleksibilnost Bamboo GT sa performansama Carbon GT skejtborda, i redizajniraju grip traku. Tako su dobili pravu zver od električnog skejtborda koja jede asphalt. Dva motora maksimalne snage 3kW, pretvaraju ovaj longboard u opaku mašinu koja dostiže brzinu od 42 km/h. Evolve Bamboo GTX dolazi sa dva seta točkova, jedan namenjen vožnji po drumu i pneumatski točkovi od 7 inča za neravne terene. Novi točkovi za asfalt od 97mm imaju grub finiš, u pokušaju da lepo nalegnu na podlogu i od samog početka pružaju konstantan osećaj.

Ako vam novac nije problem, a želite da idete zaista brzo – ovo je skejtbord za vas. Tu je takođe i impresivan domet od skoro 50km na street točkovima, što je više nego što ijedan električni skejtbord može da dosegne. Ovaj skejtbord zahteva određeno iskustvo, i ako ste početnik, nema svrhe potrošiti ogromnu količinu novca na nešto što nećete moći da iskoristite u potpunosti.

evolve bamboo gtx

Ride1Up Slopestyle

Ride1Up nudi tri električna skejtborda sa istim pogonom, ali različitim daskama koje nude različit stepen fleksibilnosti. Mi smo rešili da vam ponudimo zlatnu sredinu. Ovaj longboard je napravljen za karving sa mekanim gumicama, niskim težištem i tanjom baterijom. Daska je 38inča, napravljena od kanadskog javora, ništa specijalno, ali zadovoljavajućeg kvaliteta. Ovaj longboard je brz, maksimalna brzina prema spacifikacijama je okok 40 km/h, a sigurni smo da je možete dostići i ustvarnosti uz pomoć dva motora, mada se može desiti da se pojavi mala nestabilnost kod većih brzina. Ubrzavanje je odlično, konstantno i bez trzaja, čak i pri većim brzinama. Po specifikacijama trebalo bi da možete da pređete 30 km za jedno punjenje što zvuči fenomenalno, ali to je samo ako ste 80 kg teški, vozite samo na ravnoj podlozi i nikada ne prelazite 24 km/h. U realnim uslovima možete očekivati da pređete 19 – 25 km, što je zadovoljavajuće.

Daljinski upravljač nije nešto čime Ride1Up treba da se ponosi. Nedostaci se posebno vide pri kočenju, jer je teško utvrditi koliko jako treba povući polugicu da biste postigli nivo kočenja koji želite. Ovo je nešto što smo često viđali kod jeftinih električnih skejtbordova u prošlosti, i definitivno je nešto što tamo treba da ostane. Sveukupan utisak je da je ovaj skejtbord izuzetno zabavan za vožnju, pristupačan je, a možete se osloniti i na sjajnu podršku kupcima iz Ride1Up. Ako vam je potreban skejtbord za početnika, koji nećete brzo “prerasti”, preporučujemo vam da pogledate šta Ride1Up ima u ponudi.

Ride1 Up Longboard

TeamGee H5

Glavna stvar po kojoj su Teamgee skejtbordovi poznati je njihov “slim” dizajn. Baterija je ugrađena u dasku, što izgleda skoro nestvarno jer je debljina daske samo 1.5cm. Naravno, to znači i da je daska kruta, i nije nimalo fleksibilna kako bi se sačuvala baterija. Svi delovi su generički kineski, uključujući i 90mm 83A točkove koji su klon Flywheel točkova, sa ugrađenim osovinskim motorom od 380W na zadnjoj osovini. Maksimalna brzina je oko 32 km/h, ali ubrzanje je jako slabo. Snaga pogonskog Sistema očigledno nije jača strana ovog električnog longborda, ali ceo sklop je sasvim pristojan za opuštenu vožnju i vozače početnike.

Detalji su ono što izdvajaju H5 od ostalih jeftinih longbordova. Originalni Teamgee daljinski ima indicator brzine, napunjenosti baterije i dva podešavanja brzine, i, kao bonus, LED lampicu. Ali glavna prednost je to što je lepog dizajna i što skoro ne izgleda kao električni longboard. Sve u svemu, Teamgee H5 je pristupačan i odličan za one koji do sad nisu isprobali vožnju električnim longbordom.

TeamG Scooter

Meepo Board V2

Meepo je najavio svoj V2 električni longboard kao pristupačan, ali moćan, što uglavnom potiče od činjenice da je navodno sposoban da dostigne brzinu od 46 km/h i penje se uz nagibe od 30%. Meepo V2 koristi jake Samsung 20R baterije koje konstantno oslobađaju stuju jačine 44 A, što je dovoljno da ovaj longboard održi brzinu čak i kad baterija padne ispod 20%, što nije slučaj sa jeftinijim uređajima. Domet sa ovom baterijom je oko 17 km, a za još oko 200 dolara proizvođač nudi ugradnju i “Tesla” baterije, sa dometom od 27 km. Daska od 38 inča nije najfleksibilnija koju smo videli, ali to i nije nešto što možete očekivati po ovoj ceni. Veliki točkovi i osovine prilagođene načinu vožne električnih skejtbordova sasvim adekvatno ublažavaju neravnine na putu.

Jedna od stvari koje nam se nisu svidele je to što se uretanske navlake na točkovima ne menjaju, pa kada se istroše, morate da menjate ceo točak, uključujući i motor. Proizvođač tvrdi da su točkovi vrlo otporni na habanje, ali ipak ne bi trebalo da budete prinuđeni da menjate ceo motor ako se bilo šta desi. Mada moramo da priznamo i da je proizvođač olakšao nabavljanje rezervnih točkova što je više moguće. Sve u svemu, solidan longboard, pristupačan, sa fantastičnom maksimalnom brzinom, pristojnim dometom i solidnim kvalitetom izrade.

meepo v2 board

Šta su električni skejtbordovi?

Pojednostavljeno, baš kao što ime kaže, električni skejtbordovi su skejtbordovi koje pokreće električni motor na baterije. U stvarnosti, električni skejtbordovi i longbordovi su mnogo više od toga. Oni su verovatno najlakši način da se krećete brzo, lako savladate uzbrdice i idete gde god poželite. Ako nikada niste vozili skejtbord, možda mislite da su električni skejtbordi opasna igračka koja se kreće vrtoglavim brzinama i koristi se za izvođenje ludih flipova i trikova pod naponom. Ali ovo nije tačno. Električni longbordi su pre svega prevozno sredstvo. Obični ljudi, koji rade normalne poslove, koriste električne skejtborde kao način da brže stignu do svojih radnih mesta, i kao jedino vozilo koje može bez ikakvih problema poneti sa sobom i uneti u gradski prevoz.

Pored daske i točkova, koji su deo svakog borda koji se kreće po putu, električni skejtbordovi imaju i neke za njih specifične delove.

Baterija: Dva najpopularnija tipa baterije koja se ugrađuje u električne longbordove i skejtbordove su SLA (na bazi olova i kiseline) i litijumske baterije. SLA baterije su skoro pa potpuno prevaziđene, i njihova jeina prednost je u tome što su puno jeftinije od litijumskih. Litijum-jonske baterije Su možda skuplje, ali su zato daleko kvalitetnije, dugotrajnije i bezbednije. Veoma je važno voditi računa prilikom punjenja ovih baterija, i koristiti adekvatne punjače, kako ne bi došlo do oštećenja.

Motor: Dve konfiguracije električnih motora na električnim bordovima su osovinski (hub) motor koji su ugrađeni u točak i direktno prenose obrtaje na njega i tzv “satelit” konfiguracije gde se snaga sa motora na točak prenosi pomoću kaiševa i remenica. Snaga motora se izražava u vatima (W), više W generano znači više snage.

Daljinski upravljač: E-longbordi i skejtbordi se obično kontrolišu daljinskim upravljačem koji se drži u ruci, Postoji nekoliko razlčitih tipova daljinskih, i načina na koji se koriste. Od nedavno postoji i opcija da koristite i svoj pametni telefon za upravljanje.

Kako izabrati najbolji električni longboard ili skejtbord

Uz toliko različitih proizvođača, novih startup kompanija i njihovih inovativnih rešenja, teško je odlučiti se šta vam zapravo treba u električnom skejtbordu. Postoji dosta stvari koje treba uzeti u obzir: brzina, domet, težina, jedan motor, dva, ili četiri, hub motori ili satelit konfiguracija, daljinski upravljač, pa is am izgled skejtborda. Pored svega toga proizvođači se trude da se istaknu atraktivnim dodacima,i trudeći se da postignu najveću moguću brzinu, domet, najmanju težinu, ili mogućnost da se voze po različitim terenima. Naravno tu su i oni koji se trude da svoj skejtbord učine što je moguće neobičnijim, na primer, stavljajući samo jedan veliki točak u sredini.

Električni skejtbord i električni longbord – U čemu je razlika?

Klasični skejtbordovi i longbordovi se razlikuju po obliku i veličini, a razlog ovome je to što su napravljeni za različite namene. Skejtovi se između ostalog koriste u skejt parkovima, na rampama, za izvođenje trikova i ekstremnu vožnju. Longbordovi se koriste za duže vožnje, po različitim terenima, vožnju po gradu ili nestvarno brzu voznju nizbrdo.

Dodajte motor i bateriju na skejt i dobićete nešto što baš i nije najbolje prilagođenju izvođenju zahtevnih trikova. Ne kažemo da je nemoguće izvoditi trikove na motorizovanim skejtovima, jer ima ljudi koji to rade, ali to nije njihove primarna svrha. Električni longbordovi su pre svega napravljeni za prelaženje dužih relacija, kretanje po gradu ili odlazak na posao. Pri tom su jako zabavni za vožnju. Samo je važno da vozite bezbedno.

Zbog svog dizajna električni bordovi su bliži longbordovima nego klasičnim skejtbordovima. Ali modela je zaista mnogo, pa je na vama samo da odlučite na koji način ćete koristiti svoj – za zabavu, za svakodnevne potrebe ili odlazak na posao.

Kratka istorija motorizovanih skejtbordova

Ideja o skejtu na motorni pogon nije ništa novo. Prvi motorizovani skejtbord, nazvan Motorboard, napravljen je na leto 1975. godine. Pokretao ga je dvotaktni motor koji je bio veoma glasan, a i proizvodio je veliku količinu izduvnih gasova. To je razlog zbog koga su Motorboard i slični motorizovani skejtovi bili zabranjeni u Kaliforniji od sredine 70-tih, a do nedavno se taj zakon odnosio in a električne skejtbordove. Može se reći da motorizovani skejtbordovi i longbordovi nisu imali sjajnu početak.

Ali san o izgradnji borda na električni pogon nije umro. Kasnih 90-tih, dok su wireless tehnologija i litijumske baterije bili još u povoju, Lui Finkl (poznat i kao Električni Lui) izumeo je i patentirao prvi bežični električni skejtbord, sa originalnim dizajnom električnog motora bez četkica. Međutim, Finklov skejtbord je bio veoma skup, tako da nije imao šansi da uđe u široku primenu. Tek kasnih 2000-tih tehnologija je dovoljno napredovala da bi električni skejtbordovi mogli da počnu da se masovno proizvode i postanu dostupni većem broju ljudi.

Nadamo ste da se pronašli puno korisnih informacija u ovom članku! Uskoro možete očekivati nešto detaljnije o našim omiljenim električnim longbordovima i skejtovima. Ako mislite da smo nešto izostavili, ili biste želeli da naš pitate bilo šta u vezi sa ovim člankom, pronađite nas na Facebook-u, pratite nas na Instagramu, tu smo za vas.